Een bezoek aan de wolken - Reisverslag uit Dali, China van Marco Turck - WaarBenJij.nu Een bezoek aan de wolken - Reisverslag uit Dali, China van Marco Turck - WaarBenJij.nu

Een bezoek aan de wolken

Door: Chris & Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

04 Augustus 2016 | China, Dali

Goedemorgen, of althans, wat we dan geslapen hebben. Het leek wel of we een stel mensen om ons heen hadden die de gehele nacht hebben gesnurkt! Verschrikkelijk. We hebben dus maar weinig geslapen in de trein, Christian nog minder dan Marco. We komen rond zeven uur aan in de ochtend. We verlaten de trein en gaan richting de taxi. Het gaat allemaal erg vlot, en voor we het weten zijn we al bij het hotel (al was het een flinke rit!)
Wat een prachtig hotel! Helaas is het erg vroeg (lees: acht uur), dus de kamers waren nog niet leeg en schoon. We kregen thee aangeboden samen met een kaart van de stad/omgeving. We bekeken wat we vandaag wilden gaan doen. Het is erg lekker weer, al was het nu nog wat fris. We besluiten eerst wat te gaan ‘ontbijten’ en dat doen we bij ‘Sirendipidity Diner’. De eigenaar was waarschijnlijk een Amerikaan, die zelf ook in de keuken stond, erg vriendelijk en kon goed koken. We namen Englisch Breakfast, met onbeperkt koffie en thee. Dat ging er wel in na zo’n nacht met weinig slaap.
Na het ontbijt gingen we richting de oude stad om even wat geld te halen, waarna we weer richting het hotel gingen. We hadden namelijk besloten de bergen in te gaan. Vanuit het hotel pakken we de taxi naar Cangshan Mountain Range. Het bestaat uit meerdere bergkammen. Wij gaan naar ingang van de Cangshan Kabelbaan. Vanuit hier gaan we met twee verschillende kabelbanen naar zo’n vier kilometer hoogte. We doen er ongeveer een half uur over, nadat we de enorm lange rij voor de kabelbaan doorstaan hebben. Maar dat is zeker de moeite waard! Wat een prachtig uitzicht, wat een natuur! We dwalen in de gondel door de wolken, erg bijzonder! Boven aangekomen, zijn we er nog niet, maar doen we eerst een trui aan, want een shirt en korte broek is toch niet voldoenden. Sommige Chinezen hebben zelfs een winterjas van boven tot verder dan de knieën gehuurd in een van de shops (wat ook wel weer wat overdreven lijkt te zijn). Het is helaas wat meer bewolkt dan gehoopt, maar de natuur, bestaande uit verschillende bloemen en bomen zijn erg mooi.
We wandelen verder in de richting van de top waar een plateau is met (zonder bewolking) een mooi uitzicht. Helaas was het (tot dat we naar beneden gingen) bewolkt en zagen we niet veel van dit uitzicht. Een Chinees (waarschijnlijk van het bedrijf) riep op dat we naar beneden moesten, omdat we anders niet op tijd beneden zouden zijn. De lucht breekt open en we zien steeds meer van het verder gelegen Erhai meer. Dit meer wordt gevuld door het water uit de Cangshan bergen.
We dalen langzaam naar beneden af, en de bewolking neemt steeds meer af, het wordt zelfs warm! Helaas moeten we nu toch echt met de kabelbaan mee naar beneden. Het is dringen geblazen door de vele Chinezen (en andere bezoekers), wat soms tot wat frustratie leidt.
Na een klein uur komen we met de kabelbaan weer beneden aan. We besluiten om vanuit daar nog verder richting het oude centrum, waar ons hotel is, te lopen. We doen hier ongeveer een half uurtje over. Het is lekker weer om te wandelen. We komen aan bij een restaurantje, niet ver van de plek waar we vanochtend nog ontbijt hadden. We bestellen hier een aantal zaken, en krijgen veel meer dan verwacht. Het eten was lekker en ging er goed in na zo’n dag met wandelen!
We wandelen het laatste stukje naar het hotel. We checken nu dan officieel in.