Beijing 19 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Marco Turck - WaarBenJij.nu Beijing 19 augustus - Reisverslag uit Beijing, China van Marco Turck - WaarBenJij.nu

Beijing 19 augustus

Door: Christian & Marco

Blijf op de hoogte en volg Marco

20 Augustus 2011 | China, Beijing

Zo, alweer het laatste verslagje vanuit China tot zo ver.
Vanochtend even uitgeslapen tot een uur of 9. Toen richting de stad gegaan. We zijn met de metro naar een markt met alleen maar elektronische rotzooi. Misschien echt, waarschijnlijk veel nep. Nou hier even rondgekeken, maar niet echt iets leuks te vinden, en erg prijzig!
We zijn in dat zelfde pand nog opzoek gegaan naar een supermarkt, na heel wat keren op en neer gelopen te hebben, hadden we dan eindelijk de Carrefour gevonden. Nu konden we alleen maar huis tuin en keuken spullen vinden, en wat mooncakejes. Helaas, naar de kassa en daar vertelde ze ons dat de etenswaren een verdieping hoger waren, maar dat hadden we dus niet gezien.
Nou daar nog snel heen gegaan en wat te eten gehaald. Toen met de metro richting Xisi. Hier hebben ze lekkere koekjes voor weinig geld. Toen weer met de metro richting Qianmen gegaan. Hier hebben we nog de winkelstraat bekeken, even koffie gedronken bij de starbucks met ons gekochte brood en daarna zijn we nog naar de winkeltjes in de hutongs gegaan. Hier nog wat spulletjes gekocht. (leuk met dat afdingen)

Na het winkelen zijn we via Tian'an men square en het Mausoleum naar Wanfuijing gelopen. Daar hebben we ook nog wat geshopt. Toen ik iets wilde betalen met de pin ging het allemaal niet handig, want eerst klopte mijn handtekening niet op de pinpas, daarna was het niet goed dat de cijfers niet naar voren kwamen op de pinpas en uiteindelijk werd maestro niet geaccepteerd. Toen wilde we met de creditcard betalen, maar begonnen ze ook over de cijfertjes en uiteindelijk was het zo dat mastercard ook niet geaccepteerd werd. Heel vervelend en ik (Marco) was ook een beetje boos geworden. Uiteindelijk moesten we naar een andere winkel om te betalen. Erg ongemakkelijk, maar goed het is dus gelukt. Toen zijn we met de metro naar Guomao gegaan, en daar nog een overstap gemaakt naar een halte die ik even niet meer weet. Daar staat het CCTV gebouw dat ontworpen is door Remco Koolhaas. Hier hebben we nog ergens wat Chinees gegeten, Chris iets met heel veel groene en rode pepers, die we er met de chopsticks hebben proberen uit te halen, en ik had rijst met curry en iets van vlees. Erg lekker!

Toen uiteindelijk weer naar de metro (jaja, de metrokaart is goed gebruikt!). Hier wilde we onze 'ov-kaart' inleveren. Maar die Chinezen begrepen er niets van wat we bedoelde. Na wat heen en weer gebeld te hebben moesten we zelf even praten met iemand aan de andere kant van de lijn. Hieruit bleek dat we naar een andere halte moesten om onze kaart in te leveren en ons geld terug te krijgen. Dit was niet meer haalbaar, dus hadden we dat uitgelegd. Ze begrepen het en kregen we dus uiteindelijk ons geld in dit metrostation terug.
Toen naar het hotel. Hier aangekomen en even onze mail gecheckt.

Net de koffers ingepakt (hopelijk kloppen de kilo's) en nu snel naar bed. Chris voelt zich niet heel lekker. Een beetje diarree. Hopelijk gaat de vlucht goed. Zonder al te veel op het toilet te moeten zitten, want dat zal geen pretje zijn.

Nou dit was het dan, onze vakantie zit er bijna op, en dit is dan ook ons laatste (uitgebreide) verslagje vanuit China.

We zullen kijken of we nog kunnen laten weten als we vertrekken, maar dat zien jullie dan morgen wel.
Anders tot snel!

Goede terug reis.
    x

• 20 Augustus 2011 - 07:01

Marga:

Hoop dat jullie een goede vlucht terug hebben.. groetjes, Marga

• 20 Augustus 2011 - 09:09

Rini - Nicolien:

Een goede terugreis en wel thuis.
    En dan maar bij komen van de drukke vakantie mooi foto's trouwens.

• 20 Augustus 2011 - 13:22

Kees Loose:

Prettige thuisreis en tot gauw.

• 20 Augustus 2011 - 18:02

Lolita:

Hoe ding je af op zijn 'chinees'? Wil ik ook leren....